SKPS DUNAJEC

Regulamin Klubu SKPS Dunajec

Klub

Regulamin Sądeckiego Klubu Piłki Siatkowej DUNAJEC.

Regulamin klubu SKPS DUNAJEC zwanego w dalszej części „KLUBEM”.


§ 1 
Postanowienia ogólne

Niniejszy regulamin określa szczegółowo

  • Zakres działania Klubu
  • zasady przyjęcia do Klubu zawodników i członków i rezygnacji z członkostwa.
  • zadania i zasady funkcjonowania Klubu
  • zasady uczestnictwa w treningach prowadzonych przez Klub
  • prawa i obowiązki po stronie zawodników i rodziców.

§ 2 
Zasady działania Klubu

  1. Klub SKPS Dunajec działa zgodnie z postanowieniami Statutu Klubu.
  2. Klub prowadzi szkolenie siatkarskie dla dzieci i młodzieży.
  3. W ramach działalności Klubu prowadzone są zajęcia sportowe w grupach podzielonych według ustalonych kategorii wiekowych właściwych dla członków/zawodników Klubu.
  4. Zgodnie z założeniami Klubu zawodnicy Klubu biorą udział w rozgrywkach organizowanych przez Polski Związek Piłki Siatkowej oraz turniejach i rozgrywkach organizowanych przez Klub lub inne podmioty.

§ 3
Zasady przyjęcia do Klubu zawodników i członków.

  1. Wstąpienie do Klubu jest dobrowolne.
  2. Warunkiem wstąpienia do klubu jest dostarczenie prawidłowo wypełnionej deklaracji członkowskiej przez rodzica lub prawnego opiekuna kandydata.
  3. Kandydat na zawodnika nie może mieć żadnych przeszkód zdrowotnych do udziału w treningach i zawodach sportowych oraz żadnych przeciwskazań do wykonywania ćwiczeń sportowych o czym rodzic/opiekun oświadcza w deklaracji członkowskiej.
  4. Warunkiem są terminowe opłaty składki członkowskiej zgodnie z postanowieniami § 6 pkt. 4 niniejszego regulaminu.
  5. Warunkiem przystąpienie do klubu jako zawodnik jest również pozytywna opinia Trenera prowadzącego o przyjęciu do wybranej grupy treningowej.
  6. W przypadku chęci wstąpienie w charakterze Członka przyjęcie następuje poprzez złożenie wniosku i akceptację Uchwałą Zarządu.

§ 4
Zadania i zasady funkcjonowana Klubu.

  1. Głównym założeniem działalności Klubu jest aktywizacja dzieci i młodzieży. Celem jest  upowszechnianie i rozwijanie rekreacji ruchowej i sportu ze szczególnych uwzględnieniem dzieci i młodzieży. Wychowanie przyszłych uczestników Mistrzostw Polski i reprezentantów naszego kraju.
  2. W ramach prowadzonych zajęć oprócz umiejętności związanych z profilem Klubu celem jest rozwój ruchowy/motoryczny zawodników Klubu, edukacja oraz promowanie właściwych postaw w ramach współpracy w zespole i współzawodnictwa.
  3. W Klubie kierujemy się zasadą propagowania zdrowego stylu życia, w szczególności pracą nad poprawą sprawności fizycznej.
  4. W ramach działalności Klub organizuje:
    1. Szkolenie dzieci i młodzieży.
    2. Udział w turniejach i zawodach
    3. Turnieje wewnętrzne w tym z udziałem rodziców/opiekunów o charakterze okazjonalnym.
    4. Organizacja wyjazdów, półkolonii, obozów sportowych.
    5. Kursy, seminaria i obozy dla zawodników, działaczy i instruktorów.
    6. Współdziała z właściwymi instytucjami i organizacjami w zakresie rozwoju piłki siatkowej.
    7. Pozyskuje środki finansowe dla prowadzenia działalności statutowej.
  5. Klub do pracy z zawodnikami zatrudnia trenerów lub instruktorów.

§ 5
Zasady uczestnictwa w treningach prowadzonych przez Klub

  1. Treningi Klubu prowadzone są wg. ustalonego na początku sezonu harmonogramu.
  2. Klub zastrzega sobie prawo do zmian, aktualizacji terminów bez podania przyczyny.
  3. Wszystkie informacje dot. zajęć, zawodów, wyjazdów są umieszczone na stronie internetowej Klubu oraz profilu klubowym w serwisie Facebook.
  4. O udziale w treningu decyduje trener. Trener decyduje również o udziale lub przeniesieniu zawodnika do określonej grupy treningowej.
  5. O zgłoszeniu zawodnika do rozgrywek ligowych, turnieju lub wyjazdu decyduje trener wyłącznie na podstawie osiąganych wyników przez zawodnika lub systematyczności udziału w treningach.

§ 6
Opłaty

  1. Składki członkowskie są ustalane i ogłaszane na początku sezonu w m-cu sierpniu.
  2. Składki są stałe i niezależne od obecności zawodnika na zajęciach.
  3. Wysokość składki członkowskiej jest ustalana na dany sezon rozgrywek z zastrzeżeniem możliwości zmiany zależnie od sytuacji finansowej Klubu.
  4. Składka członkowska jest opłacana do 10-go każdego miesiąca na konto Klubu z wyłączeniem miesięcy wakacyjnych lipiec-sierpień.
  5. W tytule przelewu należy podać Imię i Nazwisko zawodnika, miesiąc którego wpłata dotyczy i grupa treningowa lub nazwisko trenera.
  6. W zależności od możliwości finansowych Klubu wyjazdy na turnieje krajowe i zagraniczne, obozy sportowe mogą być finansowane ze środków Klubu, współfinansowane przez rodziców/opiekunów zawodników lub finansowane przez nich w całości.
  7. Nr konta do wpłat 80 1050 1722 1000 0090 3013 9589
  8. Każdy zawodnik/zawodniczka po przez swojego rodzica/opiekuna ma prawo zwrócić się pisemnie do Zarządu Klubu o zwolnienie z opłaty członkowskiej w razie dłuższej nieobecności spowodowanej kontuzja, trudną sytuacją materialną lub sytuacją losową.
  9. Zawodnicy/zawodniczki mający zaległości w opłatach członkowskich wobec klubu mogą być obecne na treningu jednak trener ma prawo do niedopuszczenia ich do udziału.
  10. W przypadku gdy zawodnik/zawodniczka zgłasza chęć rezygnacji z udziału/członkostwa w klubie wszystko dotychczasowe opłaty nie podlegają zwrotowi. Wyjątek stanowię wpłaty za rok z góry w których to przypadkach zwracana jest kwota z pozostałe miesiące bez uwzględnienia rabatu otrzymanego w ramach płatności z góry.
  11. Środki składek członkowskich przeznaczone są na: działalność statutową Klubu, wynajęcie obiektów treningowych, zakup niezbędnego sprzętu sportowego, , wynagrodzenia trenerów, opłat związkowych, opłaty licencyjne zgłoszonych zawodników, częściowe lub całkowite pokrycie kosztów udziału w turniejach lub zawodach sportowych, ubezpieczenie zawodników i trenerów. Opłaty biurowe, księgowe i inne administracyjne Klubu.
  12. Zawodnicy/zawodniczki w ramach opłaty członkowskiej otrzymują prawo do udziału w treningach, turniejach i zawodach sportowych, ubezpiecznie grupowe, rejestrację w systemie ewidencji zawodników, finansowanie opłat startowych, dostęp do najnowszego sprzętu sportowego będącego na wyposażeniu klubu.

§ 6
Prawa i obowiązki po stronie zawodników.

Zawodnik ma prawo do:

  1. Uczęszczania na zajęcia treningowe i klubowe zgodnie z jego wiekiem i umiejętnościami.
  2. Uczestnictwa w obozach sportowych i innych organizowanych przez Klub.
  3. Reprezentowanie Klubu w rozgrywkach sportowych, turniejach, zawodach .
  4. Opieki szkoleniowej i trenerskiej w pełnym czasie zajęć lub obozów sportowych.
  5. Dostępny do sprzętu sportowego będącego na wyposażeni Klubu.
  6. Wyrażania swoich opinii dotyczących Klubu i treningów w odpowiedniej kolejności trener, Zarząd.

Zawodnik ma obowiązek:

  1. Przestrzegania zasad bezpieczeństwa na klubowych obiektach sportowych zarówno w czasie treningów i zawodów jak też poza nimi.
  2. Znajomości i przestrzegania regulaminu Klubu i Statutu Klubu.
  3. Odpowiedniego, kulturalnego zachowania czasie zajęć oraz poza nimi podczas przebywanie w szatni lub innymi miejsc na terenie obiektu sportowego.
  4. Punktualnego udziału z treningach i punktualnego stawienia się przed wyjazdem na mecze lub obozy.
  5. Wykonywać plecenie trenera lub opiekuna.
  6. Informować trenera o problemach zdrowotnych podczas zajęć.
  7. Uczestniczyć we wszystkich turniejach, zawodach, obozach sportowych na które został zgłoszony przez trenera lub Zarząd Klubu.
  8. Przestrzegać zasad fair-play w relacjach z innymi zawodnikami w czasie treningów, wyjazdów, rozgrywek lub zawodów.
  9. Godnie reprezentować Klub SKPS Dunajec.

Naruszenie regulaminu przez zawodnika może spowodować:

  1. upomnienie ze strony trenera lub członka Zarządu klubu;
  2. Upomnienie ustane przy całej grupie.
  3. Upomnienie ustne w obecności Rodzica.
  4. niedopuszczenie zawodnika do zawodów sportowych;
  5. zawieszenie czasowe w prawach zawodnika;
  6. zawieszenie czasowe w prawach członka klubu;
  7. Wystąpienie do Zarządu Klubu w wnioskiem o skreślenie z listy zawodników.

§ 7
Prawa i obowiązki po stronie rodziców.

 Rodzice są zobowiązani do:

  1. Powiadomienia trenera lub Zarządu Klubu najpóźniej do końca miesiąca kalendarzowego o rezygnacji z członkostwa w klubie - poprzedzającego miesiąc w którym nie będzie już członkiem sekcji. Wspomniane powiadomienie należy złożyć pisemnie za pośrednictwem trenera, wysłać pocztą na adres siedziby Klubu z potwierdzeniem odbioru lub emailem z odpowiedzią potwierdzającą przeczytanie wiadomości email.
  2. Informowania trenerów o nieobecności dziecka na zajęciach klubowych.
  3. Terminowego opłacenia składki członkowskiej.

§ 8
Prawa i obowiązki po stronie trenerów

Trenerzy Klubu zobowiązani są:

  1. godnie reprezentować Klub, tworzyć sportową przyjazną atmosferę
  2. odpowiednio dbać o sprzęt sportowy będący na wyposażeniu klubu,
  3. wypełniać zadania: realizacji programów treningowych, obecności na treningach, prowadzenia bieżącej dokumentacji treningowej, kontroli procesu treningowego,
  4. swoją postawą dawać przykład zawodnikom,
  5. pełnienia funkcji wychowawcy podczas treningów, zawodów, obozów, zgrupowań
  6. wsparcia klubu w procesie zbierania składek i opłat klubowych, w tym weryfikacja płatności składek zawodników przed zgłoszeniem na zawody.

Trener ma prawo:

  1. otrzymywać wynagrodzenie za swoją pracę i poniesiony trud podczas trenowania i wychowania zawodników,
  2. pracować w godnych warunkach,
  3. uczestniczyć w zawodach i zgrupowaniach sportowych,
  4. uzyskać pełną informację dotyczącą swoich zadań, oceny pracy, wynagrodzenia,
  5. do poszanowania jego godności osobistej,

§ 9
Pozostałe

  1. Wykreślenie z listy członków może nastąpić:
  • w drodze uchwały Zarządu,
  • dobrowolnego wystąpienia po uprzednim wypowiedzeniu, wykreśleniu z rejestru członków w sytuacji gdy członek zaniechał płacenia składek przez okres powyżej trzech miesięcy,
  • wykluczenia uchwałą Zarządu  Klubu podjętą z własnej inicjatywy bądź na wniosek sądu Koleżeńskiego w razie działania na szkodę Klubu.
  • śmierci członka Klubu
  • Likwidacji Klubu.
  1. Zawodnik/zawodniczka która zrezygnowała z członkostwa lub została usunięta przez Zarząd Klubu a która/który jest zarejestrowana(y) w systemie ewidencji zwodniczej dla właściwego związku piłki siatkowej pozostaje zawodniczką Klubu zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
  2. O wszystkich zmianach w Statucie Klubu Zarząd ma obowiązek informować na stronie klubowej.
  3. W ważnych sprawach istnieje możliwość kontaktu. Z Zarządem Klubu
          email: skpsdunajec@interia.eu
          telefon 606 702 583
  4. Regulamin niniejszy wchodzi w życie z dniem ukazanie się na stronie internetowej Klubu.
  5. Regulamin może zostać zmieniony w całości lub w części przez Zarząd Klubu na wniosek Trenera, Komisji Rewizyjnej, Walnego Zgromadzenia Członków (Zwyczajnego lub Nadzwyczajnego) lub własny tj. Zarządu Klubu.
  6. Niejasności i sytuacje sporne, które wynikną będą rozpatrywane przez Zarząd Klubu na bieżąco